09 juni 2016

Allt som hänt sen sist

Den månliga uppdateringen är äntligen här. Jag är verkligen inne i slutspurten nu, imorgon avslutas terminen med en fruktad munta om British Cultural. Igår var jag hel säker på att jag kommer kugga den, sen började jag diskutera EU-valet med Graham som satt inne på jävligt mycket information. Helt klart vinklad från hans sida, men ändå intressant att höra hur det spekuleras om det inifrån liksom. Lärde mig väldigt mycket, insåg att det vi har diskuterat på seminarierna har varit brutalt ytligt och att den största frågan egentligen handlar om migration.

Utöver allt plugg och alla tentor som har fyllt min senaste tid har det hänt lite på personligt plan också. Stressad som få har jag varit, och saknat ihjäl mig efter Josefin. Nu är hon ÄNTLIGEN hemma och det känns så otroligt skönt och bra och ja, jag behöver kanske inte säga något mer. Mitt i all denna tenta stress och saknad var jag på skifte med ÖF och råkade cykla omkull. Natten spenderades på akuten, 1 tand rök helt och hållet och 2 gick av. Hjärnskakning och en spricka i ett revben + lite skrapsår. Jag kom alltså undan ganska lindrigt ändå, vilket jag är evigt tacksam för. Men detta resulterade i att jag mitt i allt var tvungen att åka hem till Askersund och tandläkaren. Ibland blir det helt enkelt inte som man tänkt sig. För tillfället har jag fått en löstand som jag kan plocka i och ur, och nu i sommar kommer jag få en riktig tand plus att de som har gått av ska få en snyggare lagning. Det positiva i det hela är ju att mina förra framtänder var lite snea, så allt ont har något gott i sig antar jag?

Hursom, Josefin kom hem förra veckan. Vi överraskade med pannkaksfrukost och massa gött häng. Uteservering på stora torget, glass vid domkyrkan, middag på Malin och Thereses bakgård samt ännu mer uteserveringshäng och middag. Det har blivit en tradition för oss att avsluta året med middag på uteservering och bara njuta en sista gång. Vi har även hunnit med en sista studentfest och en asbra förfest inför det. Så som det ska vara när sommaren närmar sig och alla åker hem.

Imorgon har jag alltså avslutat mitt andra år på universitetet. Jag har inte klarat allt denna termin än, men jag hoppas och tror att jag gör det i augusti. Separationsångesten börjar smyga sig på, har redan hunnit bryta ihop vid två stycken hejdån. Imorgon lämnar jag dessutom stan för en sommar i Askersund. Jag kommer såklart att vara i Linköping med och jag och Malin har planer som gör allt lite lättare. Men att inte få träffa henne på fyra veckor, och att jag precis har fått tillbaka Josefin, gör att klumpen i magen växer lite.

Det som ändå är skönt med att åka tillbaka till Askersund är att jag ska få jobba med något jag brinner för, jag ska få bo i hus (!!) på sommaren, jag kommer ha ledigt 3 veckor då jag kan göra vad jag vill, jag kommer ha tillgång till bil så jag bara kan åka iväg om jag känner för det. Jag kommer dessutom få sova i en fett skön säng, äta glass i hamnen med bästis, träffa alla hemma osv. Det kommer bli bra, och när sommaren är över så är det Nolle-P, Sacke har kommit hem och allt är som vanligt igen. Jag har insett att förändringar inte är det jag är bäst på, jag vet att jag kommer njuta och ha skitkul i sommar, och jag vet att det kommer vara lika skönt att komma tillbaka till universitetslivet i höst som det var förra hösten.

Det kommer bli en spännande höst med Chesterresa, Engelska 2, massa MU-jobb osv, så jag har det att se fram emot. Men just nu, idag och imorgon och nästa vecka ska jag bara försöka njuta och leva i nuet. Det är lätt att glömma och att bara tänka på allt som faktiskt kommer hända senare. Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar