15 maj 2016

Allt och inget om vad som händer just nu

Det går sissodär en månad mellan varje inlägg, om inte mer. Det händer mycket, och livet är intensivt. Ibland alldeles för intensivt. Vissa dagar hinner jag inte med att stanna upp och andas, vissa dagar hinner jag inte ladda om inför nästa – så intensivt är det. Vardagen är fylld med plugg upp till öronen, och vissa dagar orkar man inte ta tag i någonting för att det är för mycket. Andra dagar betar man av sak efter sak. Sen fungerar jag bäst under tidspress, men det tar på kroppen att utsätta sig för det var och varannan vecka.

Det jag har insett med att läsa Engelska är att det är såhär det ska vara att studera på universitetet. Man ska känna att man lever, och man ska känna att man lär sig något. Oj, vilken utveckling jag har gjort på bara några månader. Vilken förståelse jag har fått av språket som jag tidigare inte har haft. Men man saknar those lazy days med svenskan, inget snack om saken. Speciellt påtagligt blev det förra veckan när solen bestämde sig för att hälsa på. Istället för att göra allt jag borde ha gjort så tog jag ledigt i hela sex dagar (det gick eftersom det var röda dagar osv.) och slappade bara i solen. Bara lite färg på kroppen gjorde mig mycket piggare, en helg med massa fest och en konsert i Göteborg gjorde det hela ännu bättre. Men eftersom jag "tog ledigt" bet det mig i rumpan resterande dagar av veckan. Idag, söndag, har jag spenderat i soffan med böcker och dylikt för att hinna klart med allt inför morgondagen. När morgondagen är över är det bara att ladda om och ta tag i allt till tisdag. Ni hör ju, det är galet ibland. Det är många kurser som ska betas av såhär i sluttampen och sommarlovet kommer vara välförtjänt detta år.

I sommar ska jag jobba med svenskundervisning för asylsökande barn, kanske till och med ensamkommande. Jag har inte så stor koll på just den biten just nu, men det kommer bli klarare ju närmre sommarn vi kommer. Mitt i sommaren får jag dessutom tre veckors (!!) ledigt. Hur skönt är inte det? Det blir visserligen mindre pengar denna sommar, men jag kommer behöva dessa veckor för att orka med en till termin med engelska, helt klart.

Så det var min update for now. I helgen vankas det Hurterimästerskap, kanske Sveriges största kravall samt ÖF-skifte. Innan det ska jag hinna med att publicera och färdigställa några filmer, göra en himla massa plugg och försöka andas. Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar